2013. június 9., vasárnap

Kik és kiknek hirdetnek mobilon?



Idén március 12-én került megrendezésre az Evolution, azaz a közösségi-, performance és mobil marketing konferencia, ahol a legfrissebb és legnaprakészebb információkról a szakmában dolgozó online marketing szakemberek meséltek. A konferencián a mobilhasználati szokások mellett a legújabb trendekkel is megismerkedhettek a hallgatók.
Az elhangzottak közül a legérdekesebb információ például, hogy a felhasználók 90%-a általában két eszközt használ egy folyamathoz – azaz egy mobil hirdetésre kattintás után a laptopján, PC-n folytatja az információgyűjtést, vásárlást. A felhasználók 70%-a pedig televíziózás közben használja okostelefonját. A legmegdöbbentőbb adat pedig, hogy a mobilozásra fordított idő 2009 óta megháromszorozódott és várhatóan a jövőben még tovább fog növekedni!

A mobilhasználókról, szokásaikról egyelőre kevés statisztika áll rendelkezésre, de az tudható, hogy 68%-a naponta internetezik a mobiljáról. 52%-ban keresik fel a közösségi oldalakat mobilról és nagyjából ilyen arányban használják az e-mail szolgáltatást is. 45%-ban keresnek a mobilon, 40% minden nap. A keresések 35%-ában információgyűjtésre, tájékozódásra használják a mobilt. Az okostelefon tulajdonosok 75%-a nézett már utána valamilyen terméknek, szolgáltatásnak. A vásárlás jellemzően csak később, PC-, vagy offline történik meg, de 14% mobilon realizálódik. Nagyobb értékű termékeket csak kis százalékban vásárolnak mobilról, viszont menetjegyeket (busz, vonat) 23-25%-ban. Az okostelefon tulajdonosok 20%-a vásárolt már mobilon, 46% az elmúlt hónapban is.

Tehát hirdetőként a mobil keresési találatok első oldalán lenni létfontosságú! 52% csak az első találati oldalt nézi meg, ahol mobilböngésző esetén csak két hirdetés látható.
Az viszont tévhit, hogy a magyarok nem hajlandók fizetni a digitális tartalomért. Ugyanis a magyar felhasználók átlag 19 applikációt telepítenek, amelyből nyolcat használnak havonta és átlagosan legalább két fizetett applikációval rendelkeznek. Videót a mobilozók 71%-a néz a telefonján, 11% naponta teszi ezt. 81% keresett már fel közösségi média oldalt a telefonjáról, 43% naponta legalább egyszer.

Web vs. mobil
A weboldal tulajdonosok előtt két út áll: mobil oldalukra külön dizájnt, tartalmat készítenek, vagy a meglévő weboldal tartalmát ültetik át a mobil felületre. A weboldal adaptációja költséghatékonyabb lehet és erősíti a felhasználókban az ismerősség érzését, a márkaészlelést, a mobilra tervezett oldal viszont funkcionálisabb, csak a valóban szükséges információkat tartalmazza.
A mobil hirdetéseknél nagy bannereket, layereket érdemes használni, mert ezek a képernyő nagy részét lefedve növelik a kattintások számát.

Kik és kiknek hirdetnek mobilon?
Az okostelefonok aránya folyamatosan nő: 2013-ban már minden 4. magyar mobilja okos lesz.
A hirdetők felismerték a mobil hirdetések fontosságát, és az utóbbi években folyamatosan növelik a digitális büdzsé mobil hirdetésekre fordított részét. A tavalyi 10,9%-ról idén várhatóan 16,9%-ra fog nőni a mobil költések aránya.
A legnagyobb hirdetők a bankok, biztosítók. Minden cégnek meg kell találni a mobil eszközök marketing célú használatának releváns módját.

De az FMCG szektor egyik meghatározó hirdetője, a Procter&Gamble is megtalálta tavalyi kampánya során a célcsoportjához vezető utat a mobil kommunikációban: az anyáknak "köszönetet mondó" bannert fejlesztett. A hirdetésre kattintva édesanyánknak (vagy más szerettünknek) azonnal köszönetet mondhattunk egy SMS-sel:



 
A mobil jövőbe mutató felhasználása a különböző platformokkal, eszközökkel való szinkronizálás, azok mobillal történő vezérlése. Ilyen a laptop média centerének okostelefonnal történő távvezérlése, vagy az egyidejűleg mobillal és PC-vel, egyéb eszközzel játszható játékok.
A "nyerő" mobil applikáció tervezésének titka a komplex, játékos gondolkodás, a technológiát, médiát, a kultúrát és az alkotói szenvedélyt felhasználva.

Forrás:
http://iprofit.hu/blog/online-marketing/evolution-2013-koezoessegi-performance-es-mobil-marketing-konferencia-2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése