A mobilmarketing egy speciális adatbázis
alapon működő, a mobil eszközt és mobil hálózatot igénybe vevő olyan
reklámozási gyakorlat, mely interaktív módon, személyre szabottan teremt
közvetlen kapcsolatot az ügyfél és hirdető között. Célja az értékesítés
ösztönzése, az ügyfélkör növelése, és a márkaépítés. A mobilmarketing a vezeték
nélküli média használata marketingre passzív, vagy interaktív megoldásokkal.
A
mobilmarketing megoldás számos előnyt nyújt a hirdetőknek: tökéletesebb pozicionálási
lehetőséget biztosít a potenciális fogyasztó ízlésének és érdeklődési körének,
továbbá az adott időben elfoglalt földrajzi helyzetének megfelelő üzeneteket,
reklámokat tesz lehetővé.
Hirdetési
formák:
- üzenet-alapú: SMS, MMS
- mobil játékokon belüli reklámok és mobil videókba beágyazott hirdetések (in-apps)
- mobiltelefonra optimalizált bannerek (mobile display)
Előnyei:
- Napjainkban nagyobb a mobiltelefonok száma, mint a TV és számítógép összesen
- Mindig tudjuk, hogy kié a telefon és hol van éppen (cellainfo, GPS)
- Amennyiben adatbázis alapú, akkor pontosan szegmentálható (hívásszokások, hitelképesség)
- Személyre szabott és igényelt, hetente megjelenő SMS kuponokkal akár 9-18%-os response rate (RR%=válaszadási ráta) is elérhető
- Akár 60%-os forgalomnövekedés lehetősége a hirdetőnél
- Költséghatékony
Gondoljunk bele, ma
már nem csak telefonálásra használjuk a mobilunkat, hanem mondhatjuk, ezek a
szerkezetek nélkülözhetetlen részét képezik életünknek. A mobilmarketing egyre
nagyobb szeletet hasít ki magának a piacon és a reklámtortán belül is.
Az elmúlt évek mérési
adatait tekintve megállapítható, hogy a digitális marketingre szánt összegek az
előző évekhez képest 14%-kal nőttek. A mobilmarketinget tekintve az elmúlt
évekhez képest 41%-os emelkedés tapasztalható, amely éves szinten körülbelül
17%-ot jelent.
A
mobilreklámokat tekintve szakemberek szerint 2010 volt az áttörés, ugyanis
ekkor lett nagykorú a reklámozás ezen területe. 2015-re pedig azt jósolják,
hogy a digitális költések 20%-át teszi majd ki a mobilon való reklámozás. Valamint
a mostani 13%-os penetráció olyan szinten megemelkedik, hogy 2 év múlva már
minden második mobilkészülék okostelefon lesz.
Azt is érdekes
követni, hogy különféle site-ok esetében milyen jelentős azoknak az aránya,
akik mobilon nyitják meg az adott oldalt. Az Origo-nál például ez a
felhasználók 13%-át teszi ki. Ezen a felületen a mobilbannerekre is
fogékonyabbak az emberek, itt jelentősebb az átkattintási arány. Sokszor vannak
azonban véletlen kattintások is, melyeket egy mérés során nem lehet kiszűrni,
mégis egyértelműen látszik az, hogy nagyobb mértékű aktivitás érzékelhető a
felhasználó részéről.
Az integrált kampány
jelentősége a mobil területen is jelentkezik, hiszen a mobiltelefon a
fogyasztóval való érintkezés elsődleges eszköze. Ezen a területen
hatékonyan elérni - legyen szó reklámról, e-mailről, SMS-ről vagy ezek
kombinált alkalmazásáról. Offline és egyéb eszközök alkalmazásával vegyítve
pedig még több embert, még több felületen érhetünk el kampányunk során.
A kérdés
azonban még mindig adott. Már több éve találgatják a reklámszakmában, hogy
vajon melyik is lesz a mobilmarketing éve. 2012-ben már tényleg olyan egyedi és
hatékony technikákat alkalmaztak a szakemberek, melyeket néhány éve még el sem
tudtunk volna képzelni. Vásárlás a mobilon percek alatt, QR kódos megoldások a
metróban, az óriásplakátokon vagy akár jegyvásárlásnál, hatékony, célzott
display hirdetések érdeklődés alapján, és még sorolhatnám.
Azonban ezeken túl
is, 2015-re sok mindent jósolnak. Nagymértékű növekedést, technológiai fejlődést,
okostelefon és tablet elterjedést.
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése