Az attitűd-változtatásról nekem rögtön a Dove valódi szépségért folytatott kampánya
jutott eszembe. Egyrészt mivel a pár éve már Magyarországon is futott kampány
világszerte nagy visszhangot váltott ki, másrészt mert az idén folytatott
kampányon dolgozva tudom, hogy a hazánkban pár hete elvégzett kutatás ismét
megdöbbentő eredményeket hozott. Erre alapozzák az idei kommunikációt, figyeljétek,
mert szerintem nagyon jó!

A 2004 szeptemberében induló kampány egy nagy port felverő reklámsorozattal
indított, amely a szépségről alkotott sztereotípiáink határain kívül eső nőket
mutatott be. Több pillér és kommunikációs üzenetet dolgoztak ki az egyes
termékcsaládok mögé.
Kezdetben a reklámok a nézőt szólították fel, hogy értékelje a nők megjelenését (Túlsúlyos? Különleges? illetve Ráncosodó? Csodálatos?).
Kezdetben a reklámok a nézőt szólították fel, hogy értékelje a nők megjelenését (Túlsúlyos? Különleges? illetve Ráncosodó? Csodálatos?).
2005 júniusában útjára indult a
második, valódi szépségért folytatott kampányát, melynek reklámjai hat, valódi
domborulatokkal rendelkező valódi nőt vonultattak fel. A kampány ezen fázisának
célja az volt, hogy megdöntse a sztereotípiát, miszerint csak a vékony test
lehet gyönyörű.
Annak érdekében, hogy még tovább vigye a szépség beszűkült definíciójának kiszélesítése érdekében folytatott harcát, a Dove 2007 februárjában adott zöld utat a valódi szépségért folytatott kampány harmadik fázisának,"Az érett szépség" –nek. Az öregedést természetesként elfogadó világnézet bátran szembeszáll a "a szépség a fiatalok privilégiuma" felfogással.
2006 szeptemberében az egész média- és hírvilág felhördült, amikor Spanyolország elsőként tiltotta be a túlzottan sovány modellek alkalmazását a kifutókon. A kirobbanó vita éppen beletalált a Dove valódi szépségért folytatott kampány küldetésének lényegébe. Egy meggyőző erejű videóval, az Evolúcióval válaszolt a márka, amely egy valódi nő fotómodellé való átalakításának folyamatát követi végig, és megmutatja, hogyan születnek az irreális szépségideálok.
Annak érdekében, hogy még tovább vigye a szépség beszűkült definíciójának kiszélesítése érdekében folytatott harcát, a Dove 2007 februárjában adott zöld utat a valódi szépségért folytatott kampány harmadik fázisának,"Az érett szépség" –nek. Az öregedést természetesként elfogadó világnézet bátran szembeszáll a "a szépség a fiatalok privilégiuma" felfogással.
2006 szeptemberében az egész média- és hírvilág felhördült, amikor Spanyolország elsőként tiltotta be a túlzottan sovány modellek alkalmazását a kifutókon. A kirobbanó vita éppen beletalált a Dove valódi szépségért folytatott kampány küldetésének lényegébe. Egy meggyőző erejű videóval, az Evolúcióval válaszolt a márka, amely egy valódi nő fotómodellé való átalakításának folyamatát követi végig, és megmutatja, hogyan születnek az irreális szépségideálok.
A végére hagytam a csattanót: hogyan reagál erre az
attitűd-formáló kampányra egy magyar?
Az az érdekes, hogy még ők is csak egy NAGYON kis lépést tettek, de már ezzel mindenki róluk beszél. Mondjuk eléggé beteges néha a szépségipar. Volt egy jó kép erről a Facebook-on, valami "te melyiket választanád?"
VálaszTörlésA legújabb video:
VálaszTörléshttp://www.youtube.com/watch?v=0gqcdWqsBF4&feature=youtu.be
Ez nagyon jó, én több helyen is használom.
VálaszTörlésJó kis téma :) Nekem is nagyon tetszett a "szebb vagy, mint gondolnád" videó. Egyik reggel Frei Tamás is írt ezzel kapcsolatban a Metropol egyik hasábján. Megdöbbentő, hogy a nők mindösszesen 2% írja le magát szebbnek, mint amilyen valójában...
VálaszTörlésSajnos ez tényleg a reklámokra vezethető vissza. Itt a bejegyzés végén a plakát is teljes mértékkel irritáló! Ott van egy szép nő, aki persze nem sportos alkat, de rendben van és boldognak látszik. És ha jellemezni kell, egyik válasz lehetőség a formás, másik a testes... A formásat is mindig azokra a nőkre használják, akik itt-ott gömbölyödnek, a klasszikus régi termékenység szobráról mintázott hölgyekre. Szóval már ez betegesen provokatív! A testes meg egyszerűen a bunkóság netovábbja, így nem csodálom, hogy valaki továbbgondolta és talált egy finomabb szinonimát a testesre :)
De a pozitív töltetű "fogadd el magad, szeresd magad" reklámok kellenek, mert sokaknak ez segít, hogy jóban lehessenek önmagukkal.