Kezdjünk egy kis elmélettel, amihez az alábbi
képek adnak információkat.
Látható, hogy a netezők számának 34%-a
vásárol online Magyarországon. Véleményem szerint ez a szám, egyre inkább
emelkedni fog.
Én személy szerint szeretek online vásárolni
és nemsokára az élelmiszervásárlással is teszek egy próbát. De egyelőre vissza
az elméleti részhez!
Az online vásárlás a vásárlás azon
formája, ahol a kirakat és az egész árukészlet megjelenik a képernyőnkön, így
otthonunkból kényelmesen válogathatunk a legkülönfélébb árukból. Ezen igények
kielégítésére megjelentek az úgynevezett webshopok, webáruházak, online shop-ok, e-üzletek, ahol egy-egy gyártó összes termékét
megnézhetjük. Az internetes vásárlás egy a távollévők között megkötött
szerződés, így a szerződéskötésre a kereskedő és a fogyasztó egyidejű
jelenlétének hiányában kerül sor. A fogyasztó az eladó (a szolgáltató) által
üzemeltetett internetes áruházban virtuális módon, az egérrel történő
kattintások vagy e-mail útján rendeli meg a kiválasztott terméket. Ez volt az
óvodás bevezető J illetve az elmélet, amihez tartozik a fenti
kép is és a lenti kép is. Azt hiszem, ezzel a kis írással senkinek sem mondtam
újat!
Előnyei, hátrányai:
Az Európai
Fogyasztói Központ (EFK) Magyarország honlapján felhívja a fogyasztók figyelmét
arra, hogy más országok webáruházaiban történő internetes vásárlások során
legyenek különösen körültekintőek a fizetési módozatok megválasztásánál. Bár az
"online vásárlás" gyors és kényelmes vásárlási forma, az EFK azt
tanácsolja a fogyasztóknak, hogy mindig válasszanak valamilyen biztonságos
fizetési módot, a felhasználók mindig gondolják át, milyen személyes adatokat
adnak meg és tesznek hozzáférhetővé magukról a világhálón. Az online vásárlás
nemcsak előnyökkel, hanem bizonyos mértékű kockázattal is jár, amellyel
feltétlenül tisztában kell lennünk.
Törvényileg
szabályozott az online kereskedelem, a legfontosabb tudnivaló az, hogy az
„online fogyasztónak” is vannak jogai!
A fentiekből
látható, hogy nem egyszerű a dolog, főleg úgy, hogy nem kicsit lehet rá
kattanni. Legalábbis ismerek olyat, akinek sikerült…
Be kell
vallanom, szeretek a neten vásárolni! Bár még mindig nem annyira, mintha
beszabadulok egy plázába, de azért eléggé izgatott tudok lenni, amikor számolom
a napokat és várom a – bocsánat, ez majd egyszer egy másik post témája lesz –
perverz postást. (Nincs okom feltételezni, hogy az, csak olyan furán mosolyog!
De innen is bocsánat, a postásnak!) Visszatérve, várom, várom a kicsi csomagot
és imádom, amikor megérkezik. Megvan a dolognak az a szépsége, hogy az is
előfordulhat, hogy sokkot kapok attól, ami a csomagban van! Sikerült már vennem
ICE Watch órát, oké 1.500 Ft volt, szóval annyira nem fűztem hozzá nagy
reményeket, de hogy csak egész egy napig sikerült működni, azért az fájt
kicsit. Persze garancia nincs…
Sajnos,
kicsit cipőmániás is vagyok, így tisztában vagyok a belső talphossz
fontosságával. Illetve például hogy melyik márkából, mekkora is a megfelelő
méret.
De a
legnagyobb baj, hogy ezek a jó kis vásárlós oldalak megtesznek mindent azért,
hogy vásároljunk is… Nem győzöm már letölteni a hírleveleket és rosszul tudok
lenni, hogy ha elkezdenek ajánlgatni, hogy az eddigi vásárlásaim alapján vegyem
meg ezt és ezt jaaa és még ezt is!
Még egy
dolog, amiért és amikor nagyon szeretem a netes vásárlást, a karácsony! Az
elmúlt néhány évben, a meglepetések túlnyomó részét a net hozta és szerencsére
ezekkel még nem volt gond, sem tülekedés, sorban állás és az ezer karácsonyra
kicsit megőrült, vásárolni vágyó emberek kimaradtak az életemből.
Mindenestre
én úgy gondolom, hogy ha kellően figyelünk, vigyázunk és megfontoltak vagyunk,
nagyon jó dolog a neten vásárolni.
Az új
„vágyam” az online bevásárlás. Ugyanis élelmiszereket utálok vásárolni! Végre
lehet a CBA-nál és a Tesconál is online, házhozszállítással vásárolni. Remélem,
hogy így nem veszek majd több ételt, mint amire szükségem van…
Ti már
próbáltátok? És amúgy hogyan shoppingoltok online?
Forrás:
és egy kis ajánló május 8.-ára:
http://www.konferencia.hvg.hu/roi-az-online-marketingben.html#utm_source=hvg.hu_edm&utm_medium=email&utm_campaign=8435&utm_content=presenter2&type-id=szeminariumROI8435&user-id=C2C31536
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése