2013. május 5., vasárnap

Reklám, értékesítés ösztönzés és PR a weben



 
Reklám: A reklám a marketingkommunikáció egy formája, az egyik legfontosabb elem.Egy bizonyos áru vagy szolgáltatás megvételére, illetve igénybevételére ösztönző, esetleg egy egész márka, cég, terület vagy pusztán csak egy cél javára szóló hirdetés. Célja egy bizonyos termék vagy szolgáltatás eladása, vagy a fogyasztásra való ösztönzése
Reklámozás a weben: a marketingkommunikáció folyamán az üzenet egy internetes felületen keresztül jut el a fogyasztókhoz. Két fajtáját különböztetjük meg:
Internetes reklámozás ingyen:
·         Honlap reklám (saját weboldal hirdetése link gyűjteményekben)
·         Honlap reklám viszont linkért: (saját weboldalán való idegen hiperlink elhelyezése)
·         Cikkek feladása: (blog bejegyzés)
·         Link, vagy Banner csere: (barter kapcsolat)
·         Ingyenes tudakozók: (cégadattár)
Internetes reklámozás pénzért: garantált megvásárolható megtekintő számokat kínál, és az egy főre eső megtekintési időt. [1]

Értékesítés ösztönzés: (=sales promotion) Mindazon marketing tevékenységek összessége, amelyek ösztönzik a fogyasztók vásárlását és a kereskedői tevékenység hatékonyságát, de nem személyes eladás, reklám vagy PR. Az eladási folyamatban résztvevő összes szervezetet támogatja, informálja, motiválja az eladás érdekében. Az értékesítés ösztönzés elsősorban támogatás és csak másodsorban kommunikáció. [2]

PR: (public relations) alapja a hírnév építés. A vállalati tevékenységek eredményeit, tetteit alapjául véve építi ki a cég imaget. Célja, hogy megértést és támogatást nyerjen, és befolyásolja a kívülállók véleményt és a viselkedést, kommunikációs folyamatok által. Legfőbb feladata a szervezet és környezete közötti kommunikációs kapcsolatok elemzése, kommunikációs programok szervezése, tervezése, kivitelezése és értékelése [3] (vállalati kommunikáció, belső kommunikáció, event management, sajtóanyagok…)
PR az interneten: Csökkenti a sajtó szerepét, mert az üzeneteket képes közvetlenül a címzetthez eljuttatni. (Interaktív sajtóközlemények szerkeszthetők, megkönnyíti a sajtókapcsolat ápolást). A vállalati üzenet az interneten keresztül a lehető legrövidebb időn keresztül jut el a lehető legtöbb emberhez.





[1] http://hu.wikipedia.org/wiki/Rekl%C3%A1m
[2] http://penzugysziget.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2117:eladasosztonzes-sales-promotion-fogalma&catid=257&Itemid=384
[3] http://hu.wikipedia.org/wiki/Public_relations

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése