Reklám: A reklám a marketingkommunikáció
egy formája, az egyik legfontosabb elem.Egy bizonyos áru vagy szolgáltatás megvételére,
illetve igénybevételére ösztönző, esetleg egy egész márka,
cég, terület vagy pusztán csak egy cél javára szóló hirdetés. Célja egy
bizonyos termék vagy szolgáltatás eladása, vagy a fogyasztásra való ösztönzése
Reklámozás a weben: a marketingkommunikáció folyamán az
üzenet egy internetes felületen keresztül jut el a fogyasztókhoz. Két fajtáját
különböztetjük meg:
Internetes reklámozás ingyen:
·
Honlap
reklám (saját weboldal hirdetése link gyűjteményekben)
·
Honlap
reklám viszont linkért: (saját weboldalán való idegen hiperlink
elhelyezése)
·
Cikkek
feladása: (blog bejegyzés)
·
Link,
vagy Banner csere: (barter kapcsolat)
·
Ingyenes
tudakozók: (cégadattár)
Internetes reklámozás pénzért: garantált
megvásárolható megtekintő számokat kínál, és az egy főre eső
megtekintési időt. [1]
Értékesítés
ösztönzés: (=sales promotion) Mindazon marketing tevékenységek összessége,
amelyek ösztönzik a fogyasztók vásárlását és a kereskedői tevékenység
hatékonyságát, de nem személyes eladás, reklám vagy PR. Az eladási folyamatban
résztvevő összes szervezetet támogatja, informálja, motiválja az eladás
érdekében. Az értékesítés ösztönzés elsősorban támogatás és csak másodsorban
kommunikáció. [2]
PR: (public
relations) alapja a hírnév építés. A vállalati tevékenységek eredményeit,
tetteit alapjául véve építi ki a cég imaget. Célja, hogy megértést és
támogatást nyerjen, és befolyásolja a kívülállók véleményt és a viselkedést,
kommunikációs folyamatok által. Legfőbb feladata a szervezet és környezete
közötti kommunikációs kapcsolatok elemzése, kommunikációs programok szervezése,
tervezése, kivitelezése és értékelése [3]
(vállalati kommunikáció, belső kommunikáció, event management, sajtóanyagok…)
PR az
interneten: Csökkenti a
sajtó szerepét, mert az üzeneteket képes közvetlenül a címzetthez eljuttatni.
(Interaktív sajtóközlemények szerkeszthetők, megkönnyíti a sajtókapcsolat ápolást).
A vállalati üzenet az interneten keresztül a lehető legrövidebb időn keresztül
jut el a lehető legtöbb emberhez.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése