Manapság már nem
egyszerű felkelteni a vásárlók figyelmét és érdeklődését. Nem csoda hát, hogy a
gerillamarketing napjainkban éli virágkorát, egyelőre kiváltképpen inkább
külföldön.
Egy pár hete
találkoztam az éppen egyik legaktuálisabb gerillamarketing megoldással. Egy dán
vállalat lopta be magát a köztudatba, és vált egy csapásra ismertté nem
mindennapi kampányával. A Nutcase
és az Ogilvy
ügynökség közösen álmodta meg a bukósisakokat népszerűsítő promóciót.
A nagy
ötletet a Dániában mindennapos problémát jelentő tendencia adta. Azaz,, hogy
bár minden biciklis nagyon jól tudja, hogy sisakot kellene viselnie, ennek
ellenére a legtöbben mégis otthon hagyják azt.
„Az
a helyzet, hogy sajnos sokan úgy gondolják, sisakot viselni ciki. Ám a Nutcase
bukósisak kampánya megváltoztatja ezt.” – írta az Ogilvy ügynökség.
Az
akció célja tehát az volt, hogy a dán fiatalok körében biciklisisakot viselni
menő legyen!
Ennek
érdekében Koppenhága számos pontján olyan oszlopokat helyeztek el, amelybe
mintha egy ütközést követően ragadt volna bele egy bukósisak.
Ez rendkívül
figyelemfelkeltő installációnak bizonyult, hiszen az emberek többsége közelebb
merészkedett, és alaposabban szemügyre vette, mi is történt. A sisak belsejében
egy matrica volt ezzel a felirattal: „Használd
a fejed!”.
A további instrukciók arra biztatták a tömeget, ha
elkészítenek egy fényképet saját magukról, amelyen az oszloppal pózolnak, majd
feltöltik azt Facebook oldalukra, nyerhetnek egy ingyen bukósisakot.
A
kampány valóban hatásosnak és népszerűnek bizonyult, ugyanis rengeteg kép érkezett
a közösségi oldalra. Bár azt nem tudom, hogy azóta valóban több dán hord-e
bukósisakot, de az biztos, hogy a játék alatt biztosan menőnek számított
bukósisakkal (az oszlopba fúródva) fényképezkedni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése