2013. május 12., vasárnap

Oszlopokba fúródott emberek



Manapság már nem egyszerű felkelteni a vásárlók figyelmét és érdeklődését. Nem csoda hát, hogy a gerillamarketing napjainkban éli virágkorát, egyelőre kiváltképpen inkább külföldön.

Egy pár hete találkoztam az éppen egyik legaktuálisabb gerillamarketing megoldással. Egy dán vállalat lopta be magát a köztudatba, és vált egy csapásra ismertté nem mindennapi kampányával. A Nutcase és az Ogilvy ügynökség közösen álmodta meg a bukósisakokat népszerűsítő promóciót.
A nagy ötletet a Dániában mindennapos problémát jelentő tendencia adta. Azaz,, hogy bár minden biciklis nagyon jól tudja, hogy sisakot kellene viselnie, ennek ellenére a legtöbben mégis otthon hagyják azt.
„Az a helyzet, hogy sajnos sokan úgy gondolják, sisakot viselni ciki. Ám a Nutcase bukósisak kampánya megváltoztatja ezt.” – írta az Ogilvy ügynökség.
Az akció célja tehát az volt, hogy a dán fiatalok körében biciklisisakot viselni menő legyen!


Ennek érdekében Koppenhága számos pontján olyan oszlopokat helyeztek el, amelybe mintha egy ütközést követően ragadt volna bele egy bukósisak. 
Ez rendkívül figyelemfelkeltő installációnak bizonyult, hiszen az emberek többsége közelebb merészkedett, és alaposabban szemügyre vette, mi is történt. A sisak belsejében egy matrica volt ezzel a felirattal: „Használd a fejed!”

A további instrukciók arra biztatták a tömeget, ha elkészítenek egy fényképet saját magukról, amelyen az oszloppal pózolnak, majd feltöltik azt Facebook oldalukra, nyerhetnek egy ingyen bukósisakot.

A kampány valóban hatásosnak és népszerűnek bizonyult, ugyanis rengeteg kép érkezett a közösségi oldalra. Bár azt nem tudom, hogy azóta valóban több dán hord-e bukósisakot, de az biztos, hogy a játék alatt biztosan menőnek számított bukósisakkal (az oszlopba fúródva) fényképezkedni.

 

 A kampányt népszerűsítő video:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése