Reklámfogyasztás spontán időtöltés közben
A magyar lakosság internet felhasználása a pár évvel
ezelőtti 23%-ról, ma már több mint 50%-ossá nőtte ki magát. A rohamosan növekvő
internet térnyerést a vállalatok is meglovagolták, és a fogyasztók mindennapi
internet használatába állandó hirdetéseket és reklámokat csempésznek az alig
észrevehető, finom kis reklámoktól egészen a durva, és agresszív hirdetéseken
keresztül. Sokan talán észre sem veszik, vagy éppen fel sem merül bennük, hogy
hányszor találkoznak ezekkel a reklámokkal mindennapi internet használatuk
során.
Vegyünk például egy 50 körüli nőt, aki a kereső program
használata segítségével keres egy receptet az interneten az esti vacsihoz. Nos
igen, ő valószínűleg nincs tisztában azzal, hogy ez az alatt a 10 perces
folyamat alatt mennyi reklámot dolgoz fel az agya. A keresőprogramok mind egy
formán működnek, és a lista sorrendjében természetesen a keresőprogramban
beállított hirdetések határozzák meg. Nem véletlen például, hogy minden
szálláskeresés folyamán a legtöbb ember a booking.com oldalra jut el. Ez az
előbbiekben felsorolt típus a finom, könnyen fogyasztható reklámkategóriákba
sorolhatóak.
Viszont ahogy már említettem, sajnos az interneten is teret
kaptak az agresszív reklám kampányok. Ilyen például az, amikor az ember egy
egyszerű videót szeretne megnézni a neten és nem érti, hogy miért nem azt kezdi
el lejátszani a videó box, amit ő kiválasztott. Elég egyszerű a válasz, NÉZD
MEG A REKLÁMOT, de minimum nézd 5 másodpercig na és aztán majd az következik,
amit az ember nézni szeretne.
És hát igen a harmadik csoport a legerőszakosabb reklámok
közé tartoznak, az úgy nevezett bannerek, azok közül is a pop up és intertitial
bannerek. Valószínűleg ezek az elnevezések egy átlagos internet felhasználóknak
nem mondanak semmit… Magyarázat kép ebbe a kategóriába tartoznak azok a felugró
hirdetések, amelyeken a rafinált marketingesek a bezárás gombot gondosan
elrejtik és rákényszerítik az átlagembert a reklámra kattintásra. Hát igen a
marketingesek mindent bevetnek, azért hogy az átlag embereket a lehető legmagasabb
fokon elérjék, továbbá igényt ébresszenek bennük az adott termékek iránt és
befolyásolják a mindennapjainkat. De vajon mennyire is jó ez?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése