2013. május 5., vasárnap

Reklám, értékesítés ösztönzés és PR a weben




Reklámfogyasztás spontán időtöltés közben

Vajon az átlag internet felhasználó észleli az online reklámokat?
A magyar lakosság internet felhasználása a pár évvel ezelőtti 23%-ról, ma már több mint 50%-ossá nőtte ki magát. A rohamosan növekvő internet térnyerést a vállalatok is meglovagolták, és a fogyasztók mindennapi internet használatába állandó hirdetéseket és reklámokat csempésznek az alig észrevehető, finom kis reklámoktól egészen a durva, és agresszív hirdetéseken keresztül. Sokan talán észre sem veszik, vagy éppen fel sem merül bennük, hogy hányszor találkoznak ezekkel a reklámokkal mindennapi internet használatuk során.
Vegyünk például egy 50 körüli nőt, aki a kereső program használata segítségével keres egy receptet az interneten az esti vacsihoz. Nos igen, ő valószínűleg nincs tisztában azzal, hogy ez az alatt a 10 perces folyamat alatt mennyi reklámot dolgoz fel az agya. A keresőprogramok mind egy formán működnek, és a lista sorrendjében természetesen a keresőprogramban beállított hirdetések határozzák meg. Nem véletlen például, hogy minden szálláskeresés folyamán a legtöbb ember a booking.com oldalra jut el. Ez az előbbiekben felsorolt típus a finom, könnyen fogyasztható reklámkategóriákba sorolhatóak.
Viszont ahogy már említettem, sajnos az interneten is teret kaptak az agresszív reklám kampányok. Ilyen például az, amikor az ember egy egyszerű videót szeretne megnézni a neten és nem érti, hogy miért nem azt kezdi el lejátszani a videó box, amit ő kiválasztott. Elég egyszerű a válasz, NÉZD MEG A REKLÁMOT, de minimum nézd 5 másodpercig na és aztán majd az következik, amit az ember nézni szeretne.
És hát igen a harmadik csoport a legerőszakosabb reklámok közé tartoznak, az úgy nevezett bannerek, azok közül is a pop up és intertitial bannerek. Valószínűleg ezek az elnevezések egy átlagos internet felhasználóknak nem mondanak semmit… Magyarázat kép ebbe a kategóriába tartoznak azok a felugró hirdetések, amelyeken a rafinált marketingesek a bezárás gombot gondosan elrejtik és rákényszerítik az átlagembert a reklámra kattintásra. Hát igen a marketingesek mindent bevetnek, azért hogy az átlag embereket a lehető legmagasabb fokon elérjék, továbbá igényt ébresszenek bennük az adott termékek iránt és befolyásolják a mindennapjainkat. De vajon mennyire is jó ez?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése